Zoeken in deze blog

donderdag 6 februari 2020

Bij



---Bij een schilderij van Gusta Bastian.
Slaapkamer in vakantiehuis te Renesse in de jaren '60 (naar herinnering),
 acryl op canvas, 20 x 30 cm; plm 1981--





onder een confetti-deken
ieder aan zijn eigen kant
zacht roze ommuurd
balk ertussen
kast ertussen
en god die door
het raampje gluurt
hier wordt niet gefeest
hier gebeurt niets
tot de kist onder het bed uit schuift
en de viool begint te spelen
los is dan de geest
en er voltrekt zich iets

2 opmerkingen:

  1. Ik zie dit nu pas op je site staan... (we hebben het er over gehad en het gedicht had ik al wel gelezen)Ik vind het nog steeds een geweldige associatie!

    Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gusta, ik ontdek nu je berichtje hier pas. Ik vind je schilderij geweldig! Het inspireerde me...fijn dat ik het gebruiken mocht!

    BeantwoordenVerwijderen