Zoeken in deze blog

zondag 15 mei 2011

een raar verhaal

De eerste keer dat ik haar zag,
zittend op een poef met een
glaasje bubbels aan haar mond,
verwachtte ik dat haar hoofd
spontaan vijf maal rond zou gaan tot
haar hals een vlechtwerk leek
van huid, aders en pezen, om dan
als van gummie, terug te flippen
waarna er een onwaarschijnlijk grote
hoeveelheid lucht aan haar mond zou ontsnappen.

Ik dacht dat ze zou zeggen:
'Ik zet mijn huisje naast de boom op jouw
laatste schilderij. Dan ga ik er wonen als een muis
in een holletje en dan kom jij me kaas geven
en dan kruip ik in je hand en dan stop jij me
in je mond en dan slik je me door zonder te kauwen.'


Bij die gedachte draaide mijn hoofd
spontaan vijf maal rond
tot mijn hals een vlechtwerk leek
van huid, aders en pezen, om dan
als van gummie, terug te flippen
waarna er een beschaafde hoeveelheid lucht
uit mijn onwaarschijnlijk grote mond ontsnapte.


De tweede keer dat ik haar zag, herrees zij
en liep met uitgestoken klauwtje op me af.
Voordat ze het zeggen kon
lag ze al in zware stukken op mijn maagdelijke graf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten